Blog User Experience en conversie optimalisatie

Het geheim achter een sterke user experience: focus en eenvoud

Eenvoud is onderscheid maken. Focussen. Bepalen wat je wél en niet meeneemt bij het ontwikkelen van een nieuwe site. Dat houdt in: bewuste keuzes maken. Kiezen welke content, functionaliteiten en taken je wel én welke je vooral ook niet aanbiedt. Dat is best lastig. Hoe bepaal je wat belangrijk is en wat niet? En hoe leg je deze keuzes uit aan je stakeholders? Met dit stappenplan maak je de juiste keuzes.

In dit zeer mooie artikel van Gert Jan Melgers wordt beschreven hoe focus en eenvoud je helpen om de conversie van je website te verbeteren. En hoewel je in de praktijk wellicht niet alle stappen doorloopt, is het goed om te beseffen dat het toevoegen van features niet altijd in het voordeel van de bezoeker is. Kortom: focus en eenvoud maakt de user experience niet alleen sterker, maar ook plezieriger in gebruik.

Bron artikel: Frankwatching

Auteur:  Gertjan Melgers

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *