Optimale conversie door online user experience 

De online consument wil direct handelen en heeft geen geduld bij het afnemen van een online dienst of aankoop van een merkproduct. Als de customer journey niet intuïtief werkt, dan valt een potentiële klant af. Anders gezegd, als de journey door uitmuntend UX design wel het verwachtingspatroon overstijgt, dan is een transactie verzekerd.

Sterker nog; de merktrouw en klantenloyaliteit krijgt hiermee een sterkje impuls voor langere tijd. Conversie floreert alleen door een uitmuntende user exerience en uitnodigende transactieomgeving.

Hoe de online merk- en klantloyaliteit realiseren?

Het geheim van succesvolle online merken? De zeer plezierige gebruikerservaring. Alle details moeten kloppen; zowel visueel als functioneel. Een omgeving die de consument aanzet tot een transactie door de ultieme positieve gebruikerservaring. Hoe hoger de gebruiksvriendelijkheid van uw website of webshop, hoe groter de kans op terugkerende bezoekers en herhalingsaankopen. Het volledige (online) gedrag van bezoekers voorspellen is onmogelijk. Maar de manier waarop de mens op verleidingsargumenten reageert heeft wel een zeer bruikbare constante in zich. Positive Branding integreert de 6 wetten van Cialdini in uw website of webshop. De basis voor conversie-optimalisatie.

Het conversie gerichte interfacedesign

Design is nog vaak het ondergeschoven kindje in bij conversie projecten. Onbegrijpelijk maar wel de realiteit. Aandacht voor techniek is ok (code moet kloppen), maar daar haalt de bezoeker weinig tastbare meerwaarde uit. Positive Branding richt zich op de ultieme interfacedesign (typografie, fotografie, vorm, lettertype, kleur) die leidt tot een krachtig concurrentievoordeel vanuit sterke conversie resultaten.

5 verleidingstechnieken voor CONVERSIE !

  1. Schaarste: mensen reageren positief op schaarste. Bijvoorbeeld: beperkte voorraad of laatste week actieprijs.
  2. Wederkerigheid: ontvangen mensen iets leuks uit naam van jouw merk, dan doen ze ook iets terug.
  3. Sociale bewijskracht: we vertrouwen op elkaar. Bijvoorbeeld: deze mensen zijn zeer tevreden en gingen u voor.
  4. Autoriteit: uitspraak afkomstig van een autoriteit. Bijvoorbeeld: aanbevolen door vriend X, BN’er.
  5. Sympathie: consumenten reageren op mensen en bedrijven die sympathiek worden gevonden.