Optimale conversie door online user experience
De online consument heeft geen geduld bij het afnemen van een online dienst of product. Conversie floreert alleen door een uitmuntende user exerience en uitnodigende transactieomgeving.
Het geheim van succesvolle websites? De zeer plezierige gebruikerservaring. Alle details moeten kloppen; zowel visueel als functioneel. Een omgeving die de consument aanzet tot een transactie door de ultieme positieve gebruikerservaring.
Hoe de optimale conversie realiseren?
Hoe hoger de gebruiksvriendelijkheid van uw website of webshop, hoe groter de kans op terugkerende bezoekers en herhalingsaankopen. Het volledige (online) gedrag van bezoekers voorspellen is onmogelijk. Maar de manier waarop de mens op verleidingsargumenten reageert heeft wel een zeer bruikbare constante in zich. Positive Branding integreert de 6 wetten van Cialdini in uw website of webshop. De basis voor conversie-optimalisatie.
Het conversie gerichte interfacedesign
Design is nog vaak het ondergeschoven kindje in bij conversie projecten. Onbegrijpelijk maar wel de realiteit. Aandacht voor techniek is ok (code moet kloppen), maar daar haalt de bezoeker weinig tastbare meerwaarde uit. Positive Branding richt zich op de ultieme interfacedesign (typografie, fotografie, vorm, lettertype, kleur) die leidt tot een krachtig concurrentievoordeel vanuit sterke conversie resultaten.
5 verleidingstechnieken voor CONVERSIE !
- Schaarste: mensen reageren positief op schaarste. Bijvoorbeeld: nog twee exemplaren beschikbaar.
- Wederkerigheid: ontvangen mensen iets, dan doen ze ook iets terug.
- Sociale bewijskracht: we vertrouwen op elkaar. Bijvoorbeeld: deze honderden mensen gingen u voor.
- Autoriteit: uitspraak afkomstig van een autoriteit. Bijvoorbeeld: aanbevolen door vriend X, BN’er.
- Sympathie: consumenten reageren op mensen en bedrijven die sympathiek worden gevonden.