Storytelling & Digital PR

Het medialandschap is mede door Social Media de afgelopen jaren ongelooflijk veranderd.  Wil je in de huidige aandachtseconomie nog zichtbaar zijn, dan je als merk echt relevantie op te bouwen vanuit Story telling met een hoge emotionele waarde.

“Every company is a media company,” aldus Tom Foremski, een geroemd  trendwatcher in Sillicon Valley. Bedrijven worden steeds meer uitgevers maar dan wel vanuit de juiste online publicatie platformen Als onderneming, hoe groot of klein ook is het een voorwaarde om in de media zichtbaar te zijn bij de doelgroep.

Storytelling  vanuit krachtige content

Via social media is het eenvoudiger dan ooit tevoren om nieuws en beelden te delen met de achterban. Maar tegelijkertijd is het publiek kritischer en mondiger dan ooit. Hard roepen dat je nieuwe product super is in het gebruik, kan direct worden tegengesproken door gebruikers op fora en social media communities. Om nieuws beter te verspreiden, richten bedrijven dan ook steeds vaker online newsrooms in als onderdeel van een content strategie. Deze Social Newsroom vormt de plek waar journalisten, media, investeerders en andere stakeholders alles kunnen vinden over producten, diensten, persberichten, reclame campagnes, video en het managementteam.

Het tijdperk digital PR en content management biedt ontegenzeggelijk veel kansen ! Maar hoe ga je daar vanuit je PR-strategie nu mee om en hoe faciliteer je dit? Positive Branding heeft innovatieve oplossingen voorhanden die we graag met je delen.

Hoe start je met een uitmuntende Storytelling?

  • Corporate storytelling begint met een heldere missie, het antwoord op de Why van Sinek
  • De oprichting van de organisatie biedt een heerlijk startpunt voor een verhaal. Je schetst een hoofdpersonage met een missie
  • Video producties lenen zich bij uitstek voor een krachtige storytelling

Drie diensten voor nieuwe energie aan uw merkverhaal