Storytelling en Brandjournalisme
Steeds meer bedrijven zetten tegenwoordig journalistieke methodieken -lees Brandjournalisme- in om de storytelling rondom hun merk te versterken. In het huidige content tijdperk acteren organisaties als nieuwsorganisatie waarin de focus op “earned media” ligt. Verkregen vanuit ‘brand journalism’: nieuws-, achtergrond- en opiniestukken en blogs gericht op de interesses van een breed of specifiek publiek.
Brand Journalisme voor kwaliteit van content
Brandjournalisme kan helpen om in uw organisatie nieuwswaardige verhalen te vinden en deze naar buiten te publiceren. Deze vorm van communicatie wordt opgetuigd vanuit een journalistieke blik met journalistieke criteria op pers- en overige berichten. Content waarmee uw organisaties haar geloofwaardigheid en legitimiteit vergroot en die aansluit op de wensen van hun publiek.
Naast het optimaliseren van de relevantie van hun content zoekt u als communicatie manager ook naar mogelijkheden om uw nieuws beter te verspreiden. Hiervoor richten bedrijven steeds vaker Social Newsrooms in als onderdeel van een earned media contentstrategie en ook persstrategie. Want ook persberichten kunnen meer aan kracht winnen als deze een meer journalistieke insteek hebben.
Uw eigen mediaplatform met een Social Newsroom!
- Wat zijn de mogelijkheden van brand journalism en hoe organiseert u dit vanuit een Social Newsroom?
- Positive Branding heeft eigen software ontwikkeld waarmee we een State of the Art Social Newsroom voor u ontwikkelen.
- Uw eigen Social Newsroom is de ideale “HUB” voor een gerichtere afstemming van informatie naar journalisten en andere stakeholders.