Over Positive Branding
Succesvolle organisaties creëren een verbinding met hun klanten door gedenkwaardige momenten en ervaringen te bieden. In feite een vorm van hospitality. Een formule die vandaag-de-dag werkt. In zowel retail en dienstverlening. Inmiddels blijkt: organisaties waar hospitality onderdeel is van de klantomgeving realiseren hogere omzetten, een snellere groei en langdurige klantrelaties.
Niet vreemd. De huidige consment zoekt verbinding vanuit authentieke storytelling. We shoppen weer bij de lokale groenteboer of buurtslager en zoeken wij op vakantie naar kleine, intieme en persoonlijke boutique hotelletjes. We zijn gewoonweg ontvankelijk voor sympathieke merken met een positief verhaal. Merken die energie uitstralen.
Zet positieve emoties in voor jouw merkontwikkeling
Juist in de huidige emotie-economie associeren consumenten zich graag tot merken met positieve emoties. Productinnovatie, merkontwikkeling en communicatie moeten hierop inspelen. Jonge nieuwe toetreders en merken worden vanuit een positieve merkidentiteit juist serieuze marktspelers. Energiek, snel en met digitale service concepten op ieder device toegankelijk zijn.
Een positieve boodschap maakt een merk krachtiger
Sympathieke merken met een positief verhaal maken nu het verschil. Merken die energie uitstralen waarbij mensen betalen voor een product dat voor hen daadwerkelijk waardevol is. Die waarde toevoegen aan de maatschappij en ons consumptiepatroon. Inspirerende merken met een goed eigen verhaal. Die transparant zijn maar kritisch naar hun eigen klantenservice. Die een totaal beleving realiseren, zowel offline als online.
De toekomst is aan positieve merken met onderscheidende interfaces en digitale services.
Positive Branding is er om nieuwe energie ook geven aan jouw merk. Wij ontwikkelen voor jou de killer “digitale interface” waarmee jouw klanten terugkomen. De positieve drive vertalen naar digitale inerfaces en service concepten. Omdat de consument zich snel aangetrokken voelen tot energie en frisheid.
Documentaire VPRO Tegenlicht over “bedrijven met maatschappelijke betekenis”.
Dit zijn de bedrijven met merken die inspelen op de huidige tijdsgeest waar wij zo in geloven.
door VPRO tegenlicht over ‘Rendement van geluk’.
Wat als bedrijven betekenis belangrijk maken om duurzame winst te maken? Bekijk deze minidocumentaire met inspirerende voorbeelden. Een supermarkt als waardegemeenschap, een koekjesfabriek die om mensen draait en puin als bouwstenen voor nieuwe huizen.
De nieuwe betekenis-economie draait sinds de crisis in 2008 op ‘happy start-ups’ en het zaaien van menselijk waarde in merkdenken. Hoe kan een merk dat veroorzaken en wat is daarvan weer het rendement? Positive Branding gelooft heilig in deze nieuwe bedrijven. Sterker nog; we willen graag werken voor merken en bedrijven die deze filosofie onderschrijven en hun merk willen rebranden aan de nieuwe tijdsgeest.