Inspirerende voorbeelden Brand activation
Brand Activation heeft te maken met de interactie tussen de consument en het merk én het creëren van een echte ervaring met dat merk of product. Bij Brand Activation activeer je een merk en bouw je aan de identiteit van je merk. Live experiences of een fysiek contact moment zijn dé gelegenheid voor een merk om een relatie op te bouwen met de klant en om indruk te maken.
Voor een goede Brand Activation campagne is het daarom belangrijk om inzicht te hebben in de motivaties, interesses en behoeften van jouw doelgroep. Er komen jaarlijks nieuwe middelen bij om te communiceren en je merk te activeren. PR, DM, Website, E-mail, Telefoon, Print, Radio, TV, Buitenreclame, Events, Retail, Brochure, Mobile, SP, Incentives, PS, Beurzen, Spectaculars, Sponsoring..etc. Krijg een lach bij het zien van deze prachtige campagnes!
Mini op voorzijde lift
IKEA Grote BLOW Up in Stationshal
NIKE rust nemen in park tijdens het joggen
M&M Domineert de bios zaal en deelt kleine zakjes uit
The Human Car Wash op festival
Tijdens een hete festivaldag voel je je na een tijdje suf, vuil en oververhit. Wat als je je dan zou kunnen opfrissen, vroeg Vitaminwater zich af? Dat werd de insteek van de ‘human car wash’. Canadese festivalgangers konden er even op adem komen, rehydrateren en een leuke foto laten nemen, kiekjes die ze via hun sociale media kanalen konden delen.
Het beste alternatief voor de campingdouche: de Miele PowerWash
Campingdouches: vies, lange rijen & lauw water. Miele lost het voor je op in de inmiddels legendarische PowerWash, waarin je je oksels schoon danst tijdens het beste feestje van Lowlands. Of je vieze was op maandagochtend van vertrek weer okselfris terug! bron: Miele Nederland
Een funtionele campagne in de lussen van de bus of metro?
Maak van een plantenbak een kop thee
Hang het theemerk als labeltje uit een grote thee plantenbak. Een prachtige orginele Brandactivation campagne van het merk Bigelow
3M Laat weer van zich spreken op grote billboards
McDonalds laat zien dat de hamburger ook laat in de avond nog gegeten kan worden
Nepvogelpoep om je wasserette te promoten? Echte orginaliteit en impact.
Waarom is Brandactivation een must?
Adverteren, via welke weg dan ook, is anno 2020 een heilloze weg. Je moet opboksen tegen een stortvloed aan berichten via alle mogelijke kanalen, waarbij het publiek moeite heeft om door de bomen het bos te zien. Brand activation geeft je de mogelijkheid om:
- interactie tussen de consument en jouw merk te creëren;
- de consument jouw merk echt te laten beleven én door humor merk curiosity te realiseren;
- je product in de spotlight te zetten; de consument gaat jouw campagne veelvuldig delen op social media
Marcel Olislagers
Positiev Branding